התורה אוסרת לקעקע – לגרד את העור ולמלא אותו בדיו.

איסור זה חל רק על מקבל קעקוע

עם זאת, קיים איסור תורה נפרד – " לו יוסיף" – שלא להנחיל לעצמך פצע. הסרת קעקוע כוללת "פציעה" בעצמך, ולעתים קרובות כוללת השתלת עור. 

"אסור לאדם להטיל פצע, בין אם על עצמו ובין על אחרים. ואפילו מבלי להטיל פצע, רק להכות מישהו בדרך עוינת או מעליבה – בין אם הוא מכה ילד או מבוגר, גבר או אישה – הוא עבר על איסור תורה. " מכאן ברור שהאיסור חל רק כאשר "פוגעים במישהו בצורה עוינת או מעליבה ".

התלמוד מספר על אירוע בו אחד מהחכמים הרים את שמלתו כשהוא עובר בין קוצים. "העור נרפא, הבגדים לא," אמר החכם. למרות שהוא מגרד את עורו על ידי מעבר בקוצים, זה לא נעשה בצורה עוינת או משפילה. די ברור שזה בסדר להסיר קעקוע

הסרת קעקועים בלייזר

הסרת קעקועים בלייזר של קעקועים על בסיס פחמן הניבה תוצאה אסתטית מצוינת עד טובה ללא סיבוכים, בדומה לתוצאות אצל חולים בהירים. לממצאים אלו השלכות חשובות על שיפור איכות חייהם של יהודים חוזרים בתשובה וגם אנשים שמאסו בקעקועיהם.

כיצד פועלת מערכת לייזר ND YAG המוחלפת?

 

מכשיר טיפולי לייזר YAG משמש לריסוק יעיל של הפיגמנט ברקמה החולה באנרגיה הגבוהה הנפלטת על ידי הלייזר. כלומר, העיקרון של פיצוץ אור: על ידי שימוש באנרגיה הגבוהה המיידית הנפלטת על ידי לייזר, חלקיקי הפיגמנט המושרה מתרחבים ונשברים לאחר ספיגת אנרגיה, חלק אחד מתפצל לחלקיקים קטנים יותר המוזרמים מהגוף, וחלקם מופרש על ידי גוף האדם דרך מערכת הלימפה, ובכך מסיר את הפיגמנט. מכיוון שהלייזר של 1064nm אינו נספג ברקמה הרגילה, מסגרת התא נשמרת ללא פגע ואין מצב הצטלקות. 

פוסטים נוספים: