ההבדל בין ג'ומלה לוורדפרס

מבין שלוש הפלטפורמות, וורדפרס, ג'ומלה ודרופל הן המצליחות ביותר ושולטות בעולם ה- CMS מאז 2010. כיום, וורדפרס היא המלך של פלטפורמת CMS, ומשרתת 58% מכל האתרים מבוססי CMS. בסדרה השנייה והשלישית ל- Joomla יש נתח שוק של CMS של 7%, בעוד שדרופל מספקת את הפלטפורמה ל -4% מדפי האינטרנט.

חברה לבניית אתרים שמשתמשת בוורדפרס אשר הוצג במקור בשנת 2003 על ידי מאט מולנווג כפלטפורמת בלוגים, וורדפרס התפתחה לתוכנה מלאה לניהול תוכן תוך מספר שנים. וורדפרס היא כעת פלטפורמת CMS הפופולרית ביותר, ומשרתת 27% מכלל האתרים ו -59% מנתח השוק של CMS.

וורדפרס הושקה כפלטפורמת בלוגים בשנת 2003 והיא כיום מערכת ניהול תוכן רב-תכליתית המפעילה למעלה מ -400 אתרים באינטרנט

כולל הרבה יותר מבלוגים. מבחינת נתח השוק בשוק מערכות ניהול התוכן, וורדפרס מחזיקה בנתח שוק דומיננטי של 400%. הוא מכה את שלושתם בשל קלות השימוש והקהילה העולמית העצומה של תוספים ועיצובים.

אחת הסיבות לכך ש- WordPress ו- Joomla הפכו ל- CMS הפופולרי ביותר

היא משום שהן מאפשרות למשתמשים להרחיב את דפי האינטרנט שלהם בדרכים שונות. עם למעלה מ- 55,000 תוספי וורדפרס, אתה יכול להוסיף תכונות וליצור כל סוג אתר שאתה רוצה מבלי לכתוב קוד כלשהו. אנו מאמינים כי לרוב שאינם מפתחים יהיה קל יותר לבנות עם WordPress מאשר עם WordPress או Drupal.

מלבד זאת

גם וורדפרס וגם ג'ומלה מציעות כמה נושאים ותוספים שמשתמשים יכולים להוסיף לאתרים שלהם ללא ידע רב בפיתוח אתרים כדי ליצור אתר פונקציונלי עם מראה אטרקטיבי. לוורדפרס יש משאיות ענק של נושאים, כולל למעלה מ- 7,000 ערכות נושא בחינם ואלפי ערכות פרימיום המסייעות למשתמשים ליצור אתרים פשוטים ומקצועיים למרות שהם לא יודעים הרבה על תכנות או עיצוב.

בכל הנוגע לתוספים

וורדפרס מספקת יותר מ 45,000 תוספים בחינם ואילו ג'ומלה מציעה תוספים בחינם 7k + ו- Drupal 3.4k + תוספים בחינם. בכל הנוגע לשימוש, וורדפרס היא ללא ספק הידידותית ביותר בהשוואה לג'ומלה ודרופל. אם נשווה את שלושתם, וורדפרס הציעה נושאים שלג'ומלס היו 1k, בעוד שדרופל היה 2k.

כשאני משווה את וורדפרס לדרופל לעומת ג'ומלה הגעתי למסקנה שוורדפרס מתאים יותר לאנשים שאינם מפתחים מנוסים מכיוון שהוא קל לשימוש וקל ללמוד

וורדפרס מתאימה ביותר למתחילים שרק מתחילים ללמוד את היסודות של עיצוב אתרים, בעוד שג'ומלה מועדפת על ידי משתמשים מנוסים יותר. כשאתה חושב על WordPress לעומת Jomla, אתה צריך לחשוב על התוכניות והיעדים שלך לאתר שלך, ואתה צריך גם לקחת בחשבון את רמת הידע שלך. כשמדובר במפתחים זה עניין של העדפות אישיות מצד שני, שכן כל אחד מ- CMSE מציע יתרונות משלו, והכל תלוי בסוג האתר שברצונך לבנות.

למרות שגם לג'ומלה וגם לדרופל אין נתח שוק גדול, שתיהן פלטפורמות CMS טובות שעובדות הרבה יותר טוב עם אתרים מאשר וורדפרס. בעוד ש- WordPress תומך ב- MySQL, שניהם תומכים במערכות ניהול מסדי נתונים אחרות.

אחד היתרונות הגדולים ביותר של דרופל

הוא הגמישות שהיא מציעה. דרופל יכול לשמש לכל דרישה שיהיה זה בלוג פשוט, אתר מורכב עם מיליוני מבקרים או מערכת מסחר אלקטרוני חזקה. לאתרי דרופל זמן תגובה מהיר יותר לטעינת עמודים בהשוואה לוורדפרס וג'ומלה.

עם מגוון תוספים ואפשרויות תצורה רבות, כל אחד יכול לבנות כל מערכת לניהול תוכן עם דרופל – כמובן עם כישורי התכנות הדרושים. הוא מספק כמה מהאתרים הפופולריים ביותר באינטרנט ויכול להתאים כמעט לכל עיצוב חזותי.

כשאתה חושב על בניית אתר או בלוג, כדאי לשקול להשתמש באחד ממערכות ה- CMS הטובות ביותר שיש בשוק. Joomla הוא CMS פופולרי המאפשר לך ליצור אתרים וסוגים שונים של יישומים מקוונים מוכוונים לעסקים.

ג'ומלה ודרופל יותר מכוונות למפתחים ומצפות שתעבוד בנוחות עם HTML ו- PHP אם ברצונך ליצור אתר נראה טוב ועובד

במילים אחרות, שניהם מספקים סוגים שונים של תבניות ותוספים שמשתמשים יכולים להוסיף ללא ידע רב על פיתוח אתרים לדפים שלהם כדי ליצור אתר פונקציונלי עם מראה טוב. וורדפרס מגיע עם ממשק מסביר פנים לאופטימיזציה של מראה האתר שלך על ידי שינוי הצבעים, הרקעים ואלמנטים חזותיים אחרים מבחינת התאמה אישית.

למרות שלג'ומלה אין ספריית תבניות רשמית

קל להשיג אלפי תבניות ותוספים של צד שלישי בחינם ובתשלום המאפשרים למשתמשים להשלים סוגים שונים של אתרים רב תכליתיים. וורדפרס אמנם ידועה בערכות הנושא והתוספים הענקיים שלה, אך החנות הרשמית מציעה ערכות נושא בחינם וגם פרימיום המסייעות למשתמשים לבנות אתרים פשוטים למראה מקצועי מבלי שהמשתמש צריך לחשוב על תכנות או עיצוב. ישנם למעלה מ -4,500 ערכות נושא חינמיות ו -50,000 תוספים בחינם שמשתמשים יכולים למצוא באתר הרשמי. בעזרתם ניתן ליצור מערכות מסחר אלקטרוני מלא, אתרי אינטרנט עסקיים, תיקי צילום, עד כמה שמות רבים מהם.

בכל שלושת ה- CMS הפופולרי יש ערכות נושא

תוספים ומודולים לשיפור התכונות והמראה של התוכנה. כל שלוש הפלטפורמות משתמשות בתמות (תבניות) שתוכננו עם תוספים (הרחבות) ומודולים כדי להוסיף פונקציונליות ותכונות. הפונקציונליות שברצונך להוסיף הם תוספים ותוספים שונים לכל פלטפורמה.

במערכות ניהול התוכן הטובות ביותר כיום יש כל מיני תבניות ותוספים המאפשרים למשתמשים רגילים להרחיב את דפי האינטרנט שלהם מבלי לגעת בקוד

קל למצוא תוספים ועיצובים בוורדפרס ומציעים פונקציונליות מעולה בהשוואה לתוספים ולתבניות בג'ומלה.

גם WordPress וגם ג'ומלה מאפשרים לך להרחיב את המערכת בדרכים שונות, אבל יש הבדל. שניהם מאפשרים לך ליצור אתרים רב לשוניים, ושניהם מתנהגים באופן דומה.

ג'ומלה מספקת מערכת מתקדמת המאפשרת למשתמשים לגשת ולנהל בקרת ניהול משתמשים באופן מיידי

יש לו תוכנית מתקדמת לניהול משתמשים שהינה שימושית כשאתה רוצה שאתרך ינוהל על ידי מספר אנשים. באמצעות ג'ומלה תוכלו להגדיר באופן מיידי דפים רב לשוניים, דבר אפשרי רק עם WordPress ודורש תוסף נפרד.

נכתב בשיתוף קרצה חברה לבניית אתרים

פוסטים נוספים: