מה עושים יועצי משכנתא

אם אתה לא חדש בענף תיווך המשכנתא, יתכן ויש לך כמה שאלות כיצד להפוך למתווך משכנתאות מצליח. עם זאת, כפי שתואר לעיל, התשובה ארוכת הטווח היא שבעולם המשכנתאות מכונים לעיתים קרובות יועצי משכנתאות כמתווכים בנקאיים, אשר מייעצים לבנקים רק באפשרויות המשכנתא שלהם ומקבלים עמלות ומשכורות מהבנק. כשאתה קונה הלוואת דירה אתה תוהה לפעמים אם אתה משתמש ב"מתווך משכנתא "או" יועץ הלוואות ". יש הבדל אמיתי בין יועץ למתווך, ולעתים קרובות מכנים אותך מתווך משכנתא.

יועצו לך רק לגבי משכנתאות ממלווה מסוים

אך עצתך עדיין תהיה חסרת פניות ונטולת פניות. מתווך משכנתא או יועץ בנקאי מחויב למוצר המלווה ויכול להציע רק מוצרי משכנתא מאותו מלווה מסוים מכיוון שהוא עובד למעשה עבור אותו המלווה או מטעם המלווה. יועצים העובדים בבנק יכולים למכור לך את מוצר המשכנתא שלהם, ואילו יועצים העובדים כמתווכים למשכנתאות יוכלו להציע ללקוחותיהם מגוון רחב יותר של משכנתאות מחברות שונות.

לבסוף, מתווכי משכנתאות עובדים עם עמלות, והעמלות שהם מרוויחים מהם יכולות להיות קשורות למלווה משכנתא מסוים. זו יכולה להיות הסיבה שהם מעדיפים למכור משכנתאות למלווים שאינם מציעים את המשכנתאות התחרותיות ביותר.

מצד שני

עליכם להיזהר כשאתם עובדים עם מתווך משכנתא מסיבה חשובה אחת: ישלמו לכם רק אם תחתמו על המשכנתא. עם זאת, מתווכי משכנתאות אכן דואגים לתקשר עם מלווים למשכנתאות לפני שתחליטו על הלוואה. נקווה שבעזרת מתווך משכנתאות תוכלו למצוא מלווה שיציע לכם את המשכנתא הנחוצה לכם בשיעור נמוך יותר משיעורי המשכנתא שתקבלו בעצמכם.

שימוש במתווך למשכנתאות יכול להיות שמשמעותו שאתה מקבל שיעור טוב יותר מאשר אם היית הולך ישירות למלווה

אמנם אינך מחויב להקדים את בקשת המשכנתא שלך כדי למצוא את שיעור המשכנתא שתוכל להבטיח מהמלווה שלך, אך לעבודה עם מתווך משכנתא אין כמעט חסרון. מתווך משכנתאות יכול לעזור לך לקבל שיעור נמוך יותר על ההלוואה שלך מאשר המלווה הנוכחי שלך, או אפילו שיעור גבוה יותר. אתה יכול גם להרוויח שיעורים טובים יותר ממה שאתה יכול לעבוד ישירות עם המלווה באמצעות מתווך, כגון הלוואה לבית או כרטיס אשראי.

מציאת מתווך המשכנתא הנכון חשובה לא פחות מבחירת המלווה המשכנתא הטוב ביותר

ועליך לשאול את יועץ המשכנתאות אם אתה בוחר את המתאים ביותר עבורך. אם אתם מרגישים שמתווך המשכנתא שלכם לא מסביר את הדברים כמו שצריך או גורר רגליים בסידור משכנתא, כדאי לשקול למצוא מתווך משכנתא אחר. זה חכם לראיין לפחות שלושה אנשים כדי לגלות אילו שירותים הם מציעים, כמה ניסיון יש להם וכיצד הם יכולים לעזור לפשט את התהליך. קרא את המדריך של מתווך המשכנתאות והמדריך שלנו לחקר קנה-להשכרה אם אתה זקוק לייעוץ נוסף. אם לא מצאת מתווך שאתה סומך עליו, קרא את ייעוץ המשכנתא שלנו כדי לברר את היתרונות והחסרונות של כל סוג של מתווך.

חלק מתווכי המשכנתאות מקיימים קשרים עם נותני משכנתאות שונים ויכולים לעבוד עם מוסד פיננסי מסוים לפני שעוברים הלאה

עם זאת, לא כל מלווה עובד עם כל מתווך משכנתאות, ואין צורך לדבר עם מספר מתווכים למשכנתאות אם אתם מחפשים מלווה מסוים, כמו הבנק המקומי, איגוד האשראי או חברת הביטוח שלכם.

אם אתם מחפשים הלוואת FHA או הלוואת VA

מתווך משכנתא בעל ניסיון בהלוואות אלו יכול לפשט את התהליך עבורכם. אם אין לך זמן לחקור את כל אפשרויות הלוואת הבית שלך, מתווך המשכנתאות שלך יכול לעשות את העבודה. חשוב לבצע את המחקר לפני שתבחר מתווך שיעבוד ישירות עם מלווה משכנתא. מתווכים יכולים להיות בעלי ערך רב ברכישת בית, במיוחד אם עבדו עם מלווים למשכנתאות בעבר.

זכור

המטרה באמצעות מתווך משכנתאות היא למצוא את המשכנתא הטובה ביותר עבורך, ולא יותר. מתווכי משכנתא יכולים לעזור לכם למצוא מלווים שמוכנים להלוות ללווים עצמאיים. תוכלו גם לעזור במציאת מלווה שיעניק לכם משכנתא טובה ויסייע לכם להבין איזו משכנתא הם יתנו לכם.

מתווכים למשכנתאות יכולים גם למלא תפקיד שימושי בתכנון הפיננסי שלך, גם אם אינך מתווך משכנתא בעצמך, אלא חבר בענף המשכנתאות בכללותו.

בעוד שסניף הבנק המקומי שלך יכול להציע משכנתאות

שיעורי משכנתא ומגוון מוצרים בלבד, למתווך המשכנתאות יש גישה למלווים רבים ושונים. אם אתה משתמש בהם כמתווכים, יש לך קו ישיר למלווים שאולי אינך יודע שקיימים או שעוסקים רק בברוקרים למשכנתאות. מתווכי משכנתאות משמשים כמתווכים עבור מגוון מלווים במשכנתאות שונים, אך נושאי אשראי מציעים אפשרויות משכנתא רק למוסדות הפיננסיים איתם אתם עובדים ומשמשים עבורם כ"מתווכים ". משכנתא היא הלחם היומי של המתווך, כך שהם יוכלו לטפל בסוגים אחרים של הלוואות. המלווים עשויים שלא להכיר את ענף המשכנתאות כמו שברוקרים למשכנתאות הם עם שירותים פיננסיים אחרים, כגון בנקאות השקעות או חברות כרטיסי אשראי.