השתלמויות בחינוך המדריך המלא

השתלמויות בחינוך

השתלמויות בחינוך המדריך המלא. השתלמויות בקרב אנשי חינוך המוסמכים להוראה מעניקים נקודות זכות וגמול השתלמות. במכללות לחינוך ניתן מגוון של השתלמויות בחינוך המסייעים להתקדם במערכת החינוך וברמה האישית.

לדוגמא במכללת תלפיות לחינוך בחולון. אחת המכללות הותיקות בארץ לחינוך קיימת כנית השתלמויות ארצית לשנה"ל המעניקה מענה לצרכי פיתוח מקצועי בנושאים יחודיים.

ההשתלמויות מיועדות לאנשי חינוך והוראה המתמחים בנושאים ייחודיים בהתאם לאוכלוסיית היעד הרלוונטית.

למעשה מכללת תלפיות לחינוך מציעה תכניות ברמה אקדמית גבוהה והשתלמויות לאנשי חינוך במגוון תפקידים במערכת החינוך. הדבר מסייע ללומדים מעבר לגמול גם למידה והכשרה מקצועית ואישית לאורך הקריירה ולצורך קידום מקצועי.

התכניות של מכללת תלפיות לחולון מיועדות לציבור הרחב של אנשי חינוך המעוניינים ללמוד, להתעדכן, להתפתח ולהרחיב אופקים.

השתלמויות בחינוך- הכשרת חונכים ומלווים

בין ההשתלמויות קיים לדוגמא קורס הכשרה לתפקיד של חונכים ומלווים בהתאם למתווה ההתפתחות המקצועית של עובדי ההוראה – מורים וגננות.את הקורס מרכזת עידית פסטרנק

מטרות הקורס לחונכות

מטרות החונכות והליווי הן לתמוך בעובד ההוראה החדש, לבסס את תפיסת עולמו, לטפח את זהותו  והאוטונומיה המקצועית שלו וכן לשכלל את כישוריו בשלב הכניסה להוראה.   החונך והמלווה הם שותפים מרכזיים ומשמעותיים  לתרבות קליטה ראויה, המסייעת למתמחים ולעובדי הוראה חדשים להיכנס למערכת החינוך בתנאים מאפשרי הצלחה.

לשם מימוש מטרות אלה נדרש ידע מקצועי לא רק בתחום ההוראה אלא בתחום הדרכת והנחיית  מורים וגננות. לשם כך, נקבעה תכנית הכשרה לתפקיד, במסגרת: “קורסים להכשרת חונכים ומלווים” (“חונך” הוא מי שחונך את המתמחה בשנת ההתמחות, “מלווה” הוא מי שמלווה את עובד ההוראה והחינוך החדש בשנתיים שלאחר ההתמחות).

פוסטים נוספים: