קרדיט תמונה Depositphotos

באופן כללי, טיגון באמצעות אוויר הוא שיטת בישול בריאה, במיוחד בהשוואה לטיגון עמוק. על פי מחקר משנת 2015 שהתפרסם בכתב עת נחשב, צריכת מזון מטוגן ארבע פעמים או יותר בשבוע גורמת לסיכון מוגבר למחלות כרוניות כמו סוכרת, השמנת יתר, לחץ דם גבוה ואי ספיקת לב. חשוב להכיר את היתרונות של טיגון אוויר, אך קודם כל – מזה בכלל?

איך טיגון ללא שמן עובד?

אם לא נראה לכם הגיוני שאפשר לטגן עם אוויר, הכירו את הפלא החדש – סיר טיגון ללא שמן. זהו מכשיר מרובע או בצורת אליפסה, בערך בגודל של מכונת קפה ממוצעת. מכניסים את האוכל שאתם רוצים לטגן – צ'יפס, שניצלים, ירקות וכו' – לתוך סלסילה נשלפת, מכניסים אותה לסיר ולוחצים על כפתור. אפשר לטגן ללא שמן כלל, או להשתמש בכמות קטנה מאוד (כמה לחיצות מספריי שמן).

מהרגע שמגדירים את הטמפרטורה, משך הטיגון והסוג (יש מכשירים מתקדמים שמבצעים גם חימום מחדש, פעולות נוספות), מתחיל מאוורר עוצמתי לדחוף אוויר שמסתובב בתוך הסיר במהירות. האוויר מבשל תחילה את החלק החיצוני של המזונות, מה שיוצר ציפוי חום פריך ושומר על חלקם הפנימי רך, ממש כמו בשמן עמוק. בזמן שהאוכל מתבשל, מיכל מתחת לסלסילה אוגר כל שומן שניגר.

בשורה התחתונה, סיר טיגון ללא שמן מייצר את כל המאכלים הפריכים שאנשים כל כך אוהבים, רק בלי כל השמן. כעת, זה הזמן להבין מדוע זה גם מאוד בריא.

טיגון אוויר מפחית את כמות האקרילאמיד במזון

מזון שמטוגן בשמן עמוק מכיל כמויות גבוהות של אקרילאמיד – חומר שנוצר כאשר פחמימות מחוממות לטמפרטורות גבוהות – אשר עלול לגרום למחלות לב ולסרטן. החדשות הטובות סיר טיגון ללא שמן מייצר כמויות נמוכות יותר של אקרילאמיד. מחקר שפורסם במגזין Journal of Food Science, מצא שבתפוחי אדמה מטוגנים באוויר היו 90% פחות אקרילאמיד בהשוואה לשמן עמוק.

טיגון אוויר מצמצם את הקלוריות

המשוואה היא פשוטה: פחות שמן שווה פחות קלוריות, וההבדל הוא מאוד משמעותי כאשר לא משתמשים בשמן כמעט בכלל. עם סיר טיגון ללא שמן, אתם יכולים פעמים רבות להסתפק בכפית שמן אחת לכל המנה, מה שמוסיף רק 40 קלוריות. לעומת זאת, אותה כמות של שמן שנספג במזונות במהלך טיגון עמוק מוסיפה כ-120 קלוריות.

טיגון אוויר מייצר פחות תרכובות רעילות

כאשר נעשה שימוש חוזר בשמן לטיגון עמוק (כפי שקורה לעתים קרובות במסעדות), האיכות של השמן יורדת, ובמזון נוצרים כימיקלים מזיקים ומנגד מצטמצמים נוגדי החמצון. על פי מחקר שנערך, צריכת מזונות עם פחות נוגדי חמצון ועם תוצרי לוואי מזיקים אלה, פוגעת בגוף ומגבירה את הסיכון למחלות שונות. למשל, זה עלול לגרום לדלקת בכלי הדם (המפחיתה את זרימת הדם) וללחץ דם גבוה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.